چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
تبریز

حوزه/ رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم با افزایش آگاهی جامعه از مسائل و موضوعات حقوقی نقش مهمی در کاهش ورود پرونده به دستگاه قضائی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق، رییس کل دادگستری استان زنجان در نشستی با جامعه نخبگان حقوقی، وکلا و کارشناسان استان زنجان، اظهار داشت: ارتباط دادگستری با جامعه نخبگان و حقوقدانان استان همواره نزدیک و مستمر بوده چون ارتباط با این قشر فرهیخته برای رفع موانع و استفاده از نظرات و تفکرات سازنده ضروری است.

رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضائیه ارتباط گسترده با جامعه نخبگان است، اضافه کرد: دستگاه قضائی برای اجرای برخی سیاست‌ها نیازمند استفاده از دیدگاه‌های حقوقی و سازنده جامعه حقوقدانان و نهادهای مرتبط حقوقی است که این دیدگاه‌های تخصصی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری نقش مهمی ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق با بیان اینکه با کمک مسئولان اجرایی و پیگیری و حمایت‌های دادگستری استان زنجان، کمپ ماده ۱۶ استان به عنوان محل نگهداری، درمان و حرفه آموزی معتادین متجاهر در زنجان در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد، گفت: از جامعه حقوقدانان دعوت می‌کنیم ضمن بازدید از این کمپ در اجرای برنامه‌ها به دادگستری کمک کنند.

در ابتدای این نشست، نمایندگان جامعه نخبگان حقوقی استان، کانون وکلا، مرکز وکلا و کارشناسان، بسیج حقوقدانان و کارشناسان رسمی استان به بیان نظرات و پیشنهادهای خود برای رفع برخی مشکلات موجود و تعامل و همکاری بیشتر بین دو مجموعه پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha